Campagne ‘Daar doe ik het voor’

Pinterest profiel voor Stichting Stade

stadepinterest

opdrachtgever: Stichting Stade, Utrecht.

januari 2013

bekijk het Pinterest profiel van Stichting Stade

ZZP Kerstpakkettenlunch

opdrachtgever: FNV Zelfstandigen

Jaarlijks sinds 2008

i.s.m. Wies Kalsbeek, www.uitdeverf.nl

persbericht;

Als collega’s onder elkaar…..

Een jaarlijks, unieke kerstpakkettenlunch voor zzp’ers  in de provincie Utrecht.

Bijna honderd zelfstandige professionals komen dan ‘als collega’s onder elkaar …’ samen.  Het hoogtepunt van deze feestelijke activiteit is natuurlijk het aan elkaar uitdelen van zelf meegebrachte kerstpakketten.

In 2008 namen Wies Kalsbeek en ik samen met FNV Zelfstandigen het initiatief tot een ZZP kerstpakkettenlunch. Tot ons grote plezier is dit idee door veel mensen overgenomen. Van Groningen tot Goes worden door diverse netwerken aansprekende bijeenkomsten georganiseerd waarbij zzp’ers elkaar een kerstpakket geven.

IMG_2766 IMG_2772 IMG_2815 IMG_2823 IMG_2832 IMG_2838

Vakantiepas Utrecht

De Vakantiepas Utrecht was een boekje voor alle basisschoolkinderen van Utrecht met aktiviteiten voor in de zomervakantie.

jaarlijks van 1999 t/m 2010

grafisch ontwerp en organisatie

opdrachtgever: Gemeente Utrecht

Graffiti, mooi geweest

opdrachtgever: Gemeente Utrecht, Stadswerken.

oktober 2008

i.s.m. Wies Kalsbeek, www.uitdeverf.nl

 

persbericht, 21-10-2008

In Overvecht-Noord en Hoograven startte de gemeente deze maand een intensieve actie graffitibestrijding. Deze maanden wordt met bewoners, winkeliers en pandeigenaren gekeken hoe de wijk ook na een half jaar graffitivrij blijft. Daarnaast zoekt de gemeente ook naar een gedoogplek in de wijk. Woensdag 22 oktober geeft wethouder Giesberts het startsein voor de actie door samen met een graffitikunstenaar, de slogan van de actie op een bord te spuiten. Een tijdelijk bord, dat wel. Want graffiti, dat is mooi geweest.

Een half jaar lang laat de gemeente graffiti op particuliere panden verwijderen in delen van Overvecht-Noord en Hoograven. De gereinigde plekken worden behandeld met een graffitiwerende coating, om herhaling te voorkomen. Na afloop van de actie kunnen pandeigenaren een schoonmaakcontract afsluiten. Hierdoor blijven deze gebouwen ook na de actie graffitivrij. De toezichthouders en BOA’s van de gemeente houden tijdens de actie extra toezicht op veelgebruikte graffitilocaties. Zij kunnen zo nodig graffitispuiters aanspreken of bekeuren.

Schoonheidsgraad
Zowel voor als na de actie meet de gemeente de schoonheidsgraad van de wijk. Daarnaast wordt vooraf met mondelinge enquêtes een nulmeting gehouden. Hierin wordt onderzocht hoe bewoners de omgeving beleven en welke rol graffiti hierbij speelt. Achteraf wordt deze enquête herhaald en worden de resultaten vergeleken met de nulmeting.

Mini-symposium
Het officiële startsein voor de actie is een mini-symposium op woensdag 22 oktober. Wethouder Robert Giesberts, twee gevelreinigers en een graffitikunstenaar gaan in gesprek over de beleving van graffiti. Daarna spuit de wethouder samen met een graffitikunstenaar de slogan ’graffiti, mooi geweest’ op een bord bij het wijkinformatiepunt Overvecht aan de Gloriantdreef. Het bord blijft daar staan gedurende de actieperiode.

Feestelijk Vuil

opdrachtgever: Gemeente Utrecht, stadswerken

september 2007

i.s.m. Wies Kalsbeek, www.uitdeverf.nl

persbericht 11-09-2007

Campagne ‘Feestelijk Vuil’ zet reinigingsdienst in het zonnetje

De Vereniging voor afval- en reinigingsmanagement (NVRD) bestaat 100 jaar. Daarom wordt op 22 september 2007 de Nationale Afval & Recyclingdag gehouden. De Utrechtse reinigingsdienst gaat dit verjaardagsfeest vieren. Van 15 tot en met 22 september staat Utrecht in het teken van ‘Feestelijk Vuil’.
Elk huishouden krijgt op zaterdag 15 september een vel met stickers om de vuilniszakken en –bakken op te vrolijken. Stadsbussen, veegwagens, vuilniswagens, prullenbakken worden beplakt. Er worden freecards verspreid en posters opgehangen. Dit alles om met de hele stad ‘Feestelijk Vuil’ te vieren.

Vuilophaal en vuilverwerking is een teken van welvaart. Het vraagt om respect voor de mensen die dit werk doen. Door de vuilophaaldienst en vuilverwerking tot een vrolijk en feestelijk festijn te maken, wordt de reinigingsdienst in het zonnetje gezet. Geen moeilijke verhalen, technische uiteenzettingen, maar vieren dat de vuilophaal bestaat.

 

_MG_1699 _MG_1700 _MG_1736 IMG_1511 IMG_1524 IMG_1601

De stad, het vuil en de mensen

De eerste prijs Proza bij het Utrecht over Utrecht festival met het beeldverhaal ‘De stad, het vuil en de mensen’. In samenwerking met Wies Kalsbeek

Bekijk en lees het verhaal

juni 2007